De la Silistra la Hârșova, pe lângă Dunăre

Traseul propus, si in cea mai mare parte respectat, a fost acesta:

Primul pas, daca nu sunteti deja in Silistra, e sa ajungeti acolo.

Trecerea cu bacul costa 35 de lei noi.

Din Silistra am pornit spre Ostrov;

si cu prima ocazie am facut stanga, incepand plimbarea pe coclauri; sa lasam pozele sa vorbeasca:

La un moment dat parea ca nu se mai poate continua pe drumul indicat de GPS din motive de noroi (poza mai tarziu) asa ca am continuat pe o varianta in dreapta, sperand ca cele doua drumuri se vor intalni. Am mers pana aici:

ocazie cu care am speriat un caprior… si am constatat ca mai departe drumul necesita alt nivel de echipare. Deci inapoi la intersectia cu noroi sa mai arunc o privire:

Dupa studii si masuratori, linistit si de faptul ca in portbagaj aveam secure si lopata, am ocolit balta prin partea stanga:

A fost primul loc unde care tractiunea AWD si-a facut treaba. In continuare las din nou pozele sa vorbeasca:


(ati remarcat fazanita?)

Pe un asemenea drum nu te poti rataci:

Decat in situatii din astea:

in care pe harta apare un singur drum. Am ales stanga si nu dupa mult timp am ajuns intr-un loc cu ritualuri ciudate:

Unii apreciaza o plaja cu nisip alb si fin; eu m-am bucurat sa ajung pe acest drum de macadam, colt cu lanul de grau:

si semnalizat corect:

O bucata de drum asfaltat,

care m-a dus spre lacul lebedelor:

Vede cineva pelicanul in poza asta?

Cu prima ocazie am facut stanga pe un alt drum de macadam, lasand in urma fauna locala:

Am mai zis-o pe aia cu pozele…

Vede cineva MIG-ul din poza?

Iata si un graur harnic:

Ambele poze facute aici:

De-a lungul drumului am vazut in mai multe locuri asemenea gen de mal lutos, cu gauri care sunt cuiburi de pasari; aici am vazut prigorii, multe, multe, greu de pozat in zbor… am avut noroc cu astea cu chef de taifas:

Mai departe:

Din acest moment incepe o parte interesanta a drumului:

Satul din vale e Dunareni; eu ar fi trebuit sa ajung in el pe sosea, venind din dreapta. Dar, pentru ca la poza cu caprele am iesit de pe asfalt facand stanga, iata-ma bucuros ca drumul pe care am mers ajunge totusi undeva. Daar, unde se vede casuta alba in mijlocul pozei:

Pe acolo trece drumul; varianta directa ce parea a duce spre sat era blocata cu o poarta; in stanga drumul parea sa dispara in boscheti, asa ca am facut dreapta, sperand sa ajung totusi undeva (sa nu trebuiasca sa ma intorc…).

Tot raul spre bine, iata-ma ajuns pe un dig, cu balta in stanga, perdea de copaci, dupa care un brat al Dunarii?

Curiozitatea a omorat pisica dar nu si tractiunea integrala Subaru… pe scurt, am coborat de pe dig spre liziera de copaci, m-a pacalit aparenta unei pojghite de noroi uscat, si iata-ma cu rotile patinand in gol… Am coborat din masina, m-am scarpinat in cap, am dat o roata in jurul masinii, m-am urcat la volan, dezactivat ESP, acceleratie blana si 5 secunde mai tarziu eram asa (se vad urmele din spate?):

M-au impresionat urmele de inundatie de pe trunchiurile copacilor, la fata locului aveau un efect hipnotic:

Al doilea fazan vazut, de data asta eram aproape pregatit:

De pe dig am ajuns acolo unde speram, adica in Dunareni:

Hipopotami:

Mai departe, pe asfalt, dar cu ochii in stanga:

Usor, usor, am ajuns aproape de Cernavoda; cui ii trebuie autostrada?

Simbioza intre energia nucleara si cea eoliana?

Dupa ce am mers pe sub un drum extrem de dubios printre intre calea ferata si autostrada, am ajuns la Cernavoda:

Credeam ca drumul Cernavoda – Harsova va fi plictisitor, dar am mai avut o surpriza placuta:

Am ajuns la Capidava – cetatea pazita de 2 cerberi, inchisa vizitatorilor – nimic de aratat; pe langa cetate totusi:

O ultima oprire pe malul Dunarii:

Si gata, am trecut Dunarea pe podul de la Giurgeni (11 RON taxa) si bagat viteza spre casa, cu furtuna in spate:

La final as mai spune ca:
– excursia, cu plecare si sosire in Bucuresti, a durat 12 ore – multe pauze pentru facut poze si bucurat de atmosfera;
– drumurile pe care am mers, cu foarte putine exceptii, pot fi facute cu un Logan (cu rezerva ca au fost foarte uscate, daca ploua, situatia se poate schimba dramatic);
– asa cum zice lumea, e mai bine in grup decat singur, pentru cazuri cand e nevoie de extractii din namol;
– consum mediu benzina – 8.8.

Leave a comment